Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Dia Internacional de les persones amb disCapacitat/Diversitat Funcional
25N Exposició 'Destí Igualtat'
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
XIII Tardor Solidària. Tots els mons al MAC
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Al Vallès, som gent de vinya'
Exposició Acció artística 'Senyals de diversitat' - Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI 2024
'Miratges contemporanis' de Roberta Marrero
Exposició 'I tu? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
ACTUALITAT
La Ciutat
Les propostes, elaborades per entitats, alumnes de l'Institut Banús i l'Ajuntament, es faran, en la seva majoria, durant la primera setmana de desembre
Exposicions, balls, jocs inclusius, trobades esportives i xerrades, són algunes de les activitats previstes al programa del Dia Internacional de les Persones amb disCapacitat/Diversitat Funcional que se celebra el 3 de desembre i ha estat elaborat per les entitats i l'Ajuntament a través de la Comissió de treball de l'àmbit.
El programa es presentava dimecres vespre en roda de premsa amb la presència de representants de les entitats participants, de la regidora de Benestar Social, Pepi Rivera; de l'alcalde de la ciutat, Carlos Cordón i de l'autora del dibuix escollit per al cartell que il·lustra la jornada, l'alumna de 2n de l'Escola Turó de Guiera, Ailén Hernández.
Pepi Rivera explicava que l'objectiu del programa és fer visible i sensibilitzar la societat sobre la plena inclusió de les persones amb discapacitat.
Rivera també agraïa a l'Institut Banús, que ha col·laborat en la realització de les activitats a través del Servei Comunitari que fa el centre, el fet d'engrescar a l'alumnat en aquest tipus d'accions i l'organització d'activitats conjuntes. En aquest sentit, la regidora destacava la novetat d'un partit d'hoquei amb la participació conjunta de l'alumnat del centre del CEE CFT Flor de Maig i l'Institut Banús que es farà el dimecres, 4 de desembre, al pati del centre educatiu.
Una alumna de Flor de Maig, Mariona, explicava la importància d'aquesta trobada esportiva amb l'alumnat del Banús que serveix "per ensenyar la nostra escola, l'esport que estimem, compartir entrenaments i fer amics". A més, destaca que l'esport és important per a la salut i fer amics nous", per això, destaca "tots hem de tenir aquest dret".
El professor de l'Institut Banús, Jordi Tel, agraïa al seu alumnat la col·laboració altruista en aquesta tasca i ressaltava que el centre participa en la majoria d'activitats incloses al programa com, per exemple, l'anomenada "El trapillo", a les 10,30h, a la plaça de Francesc Layret, que es farà el mateix 3 de desembre i que servirà per visualitzar el sentit de col·laboració, inclusió i integritat i afavorir que la ciutadania entengui que hi ha gent "amb altres capacitats".
Després d'aquesta primera activitat de la jornada, està prevista la realització d'un programa de ràdio en directe amb diversos espais: enquestes al carrer, tertulians, entrevistes a càrrec de la Fundació Catalònia i la col·laboració de l'alumnat i els professors de l'Institut Banús i de Cerdanyola Ràdio.
A les 11h es farà la lectura del manifest, a càrrec de les entitats i amb col·laboració de l'alumnat i els professors del centre educatiu.
A continuació, hi haurà una sessió de ioga a l'aire lliure, una Master Class de Zumba i Jam Session de Dansa Inclusiva.
A les activitats del programa també s'inclou l'exposició "Pintem la diversitat", que recull els dibuixos realitzats per l'alumnat de segon de primària de les escoles locals i que es pot veure fins al 4 de desembre a la Biblioteca Central.
El programa es tancarà el 7 de desembre, a les 17,30h, amb la xerrada "L'afectivitat i la sexualitat de les persones amb disCapacitat intel·lectual", a càrrec de la psicòloga Gemma Deulofeu, al MAC Can Domènech.
Vegeu unes fotografies de la roda de premsa.
El dibuix d'Ailén Hernández
Cartell del DID 2019
Tornar al llistat de noticies