Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Dia Internacional de les persones amb disCapacitat/Diversitat Funcional
25N Exposició 'Destí Igualtat'
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
XIII Tardor Solidària. Tots els mons al MAC
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Al Vallès, som gent de vinya'
Exposició Acció artística 'Senyals de diversitat' - Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI 2024
'Miratges contemporanis' de Roberta Marrero
Exposició 'I tu? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
ACTUALITAT
La Ciutat
El programa es treballa des dels estudis d'infantil, conjuntament amb escoles de Turquia, que actua de coordinadora, Alemanya, Dinamarca i Bulgària
Es desenvoluparà en diverses fases i és previst que finalitzi el juliol del 2022
Obrir la porta perquè hi participin les famílies a l'escola junt amb els seus infants és un dels objectius del programa europeu ParentSTEM, dotat amb fons econòmics del programa Erasmus +. Simultàniament es vol aconseguir que les famílies i les comunitats escolars tinguin més competències en l'àmbit STEM, acrònim en anglès de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques.
L'Escola Municipal La Sínia hi participa de la mà de la UAB. I ahir es presentava en roda de premsa com hi col·laborarà en un projecte paneuropeu que vol generar materials i bones pràctiques testables i aplicables, si s'escau, a les escoles.
La regidora d'Educació, Elvi Vila va destacar la tradició de col·laboració entre l'Ajuntament i la UAB, acollint alumnes en pràctiques de diversos estudis i ara, amb el programa ParentSTEM. Va explicar que el municipi i l'escola han hagut de treballar força per tirar endavant el projecte. “Ho vam veure des de l’inici que era una manera de començar a treballar amb vincles més estrets amb la UAB”, va explicar, afegint que “és un projecte dels més petits però que tota l’escola se’n podria sortir beneficiada.” Tots els cursos. Va remarcar que l'interès del projecte és més en el Parent que l’STEM. “L’escola fa temps que està fent esforços molt grans a la participació de les famílies.", va reblar, afegint que és un repte de l'Escola Municipal.
El director de l'escola, Xavier Devesa, va destacar que el projecte és "una oportunitat única de poder treballar amb altres realitats i altres visions que pensàvem que hi podíem treure molt profit". Hi haurà formació per a les mestres, es prepararen activitats amb altres docents i es podran portar a la pràctica.
L'educadora Alba Bonastre, una de les mestres d'infantil que hi participa, va explicar que de fa temps que "vèiem la necessitat de formar-nos en ciències”. Tot i que es feia alguna activitat en aquest àmbit l'oferta del CRECIM de la UAB va ser tota una oportunitat per formar-se i integrar-se en el projecte.
Va explicar que hi haurà una formació interna que es farà a Catalunya per treballar en àmbit STEM. També es farà formació internacional. Els equips participants hauran de dissenyar activitats. Les mestres de Turquia, amfitriones del programa, triaran les millors 5 experiències elaborades per les escoles participants per posar-les en pràctica als centres participants. I se n’extrauran els resultats.
Alba Bonastre i Maria Eugènia Barrera, les dues educadores de La Sínia participants en el projecte, estan convençudes que "el Parent és la inclusió de les famílies i pensem que pot ser la seva porta d’entrada a la nostra escola i per fi, aconseguir-ho". Assolir un objectiu de centre.
La investigadora Carme Grimalt, del Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica de la UAB, va explicar que el programa STEM vol que la ciència i la tecnologia, cada vegada més presents a la nostra societat, formin part dels programes de l'escola i de retruc, arribin a les famílies. Vol donar eines a educadores i pares i mares a l'hora d'afrontar els aprenentatges científico-tecnològics i les preguntes que els facin els seus infants.
El projecte ParentSTEM generarà diversos productes, com un llibre d’activitats d’aula, un marc per promoure espais i activitats d’aula amb la implicació de les famílies per a la promoció d’aquesta alfabetització STEM i una col·lecció d’eines de mesura d’impacte d’aquestes activitats en les famílies.
Web del CRECIM
Tornar al llistat de noticies