Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Dia Internacional de les persones amb disCapacitat/Diversitat Funcional
25N Exposició 'Destí Igualtat'
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
XIII Tardor Solidària. Tots els mons al MAC
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Al Vallès, som gent de vinya'
Exposició Acció artística 'Senyals de diversitat' - Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI 2024
'Miratges contemporanis' de Roberta Marrero
Exposició 'I tu? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
ACTUALITAT
La Ciutat
L’escola municipal La Sínia participa en el projecte internacional ParentStem que vol impulsar entre els docents i les famílies d’educació infantil l’anomenada educació Stem, acrònim de les paraules en anglès Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques
Els mestres d’aquesta etapa, 150 nens i nenes d’edats compreses entre els 3 i 6 anys i 270 pares i mares de l’escola La Sínia participen activament en aquest projecte durant els pròxims cursos i aquesta setmana ho fan en les jornades ParentStem que es realitzen a diferents ciutats catalanes.
El director de l’Escola La Sínia, Xavier Devesa, apunta que l’educació Stem provoca que els nens aprenguin a resoldre problemes en el què és una aplicació del món real utilitzant aquestes eines de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques. Devesa destaca que mentre els adults afronten qualsevol nova tecnologia amb por i després s’hi posen i aprenen, els nens no tenen aquesta por i directament s’hi posen i fan seva la tecnologia. Igualment, el regidor d’Educació de l’Ajuntament, David González, apunta que aquesta iniciativa suposa treure unes barreres inexistents per als nens però que, amb l’educació rebuda, han provocat un allunyament d’aquests conceptes entre bona part de la societat.
Col·laborar per fer un món més igualitari
González indica que els objectius són de millora del coneixement pedagògic de l’equip docent, la potenciació de la relació de l’alumnat amb l’educació Stem i l’impuls de la participació de les famílies. En aquest sentit, el regidor creu que el paper de les famílies és clau per trencar el greuge de gènere existent a l’educació a Espanya que fa que la majoria d’estudiants d’enginyeria siguin homes. Per a David González, el projecte col·labora en fer un món més igualitari.
Jornades ParentStem
El director de l’escola La Sínia, Xavier Devesa, participava dimarts, 3 de setembre, en la jornada de presentació del seminari ParentStem a Manresa i Cerdanyola del Vallès acollirà una de les sessions d’aquest debat pedagògic que es farà avui divendres, dia 6, durant tot el matí a La Sínia i el Museu d’Art de la ciutat.
Aquest és el segon curs en què La Sínia participa en aquest projecte. El curs passat va servir per potenciar la formació i participar en l’elaboració d’una guia de partners de la iniciativa que en aquest segon curs dissenyaran 12 propostes d’activitats entre les que s’escolliran les que s’han d’aplicar el pròxim curs. Xavier Devesa explica que com hi ha 8 partners, es triaran les activitats a fer entre un total de 96 opcions.
Lligam amb la UAB
L’escola cerdanyolenca participa en aquesta iniciativa, juntament amb universitats i escoles d’Alemanya, Dinamarca, Turquia i Bulgària, després de rebre la proposta per part del Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (Crecim) de la UAB. Devesa indica que aquesta és una bona manera d’impulsar la relació entre la Universitat i Cerdanyola del Vallès, cosa que comparteix González que destaca que “som ciutat educadora i ens ho hem de creure i cal potenciar la ciutat del coneixement i la relació amb la UAB i el Parc de l’Alba” amb innovacions en polítiques d’educació.
Tornar al llistat de noticies