Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Concert de Nadal de l'EMM AULOS
Parc de Nadal
Convocatòria dels Premis Literaris 2025
1a Exposició de pessebres de Cerdanyola
Exposició solidària a benefici de l'Associació ADIA
Una Nit d'Il·lusió per a Tothom
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
XIII Tardor Solidària. Tots els mons al MAC
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Al Vallès, som gent de vinya'
ACTUALITAT
La Ciutat
L’autobús, operat per Moventis, entrarà en funcionament el dilluns 12 de juny
La renovació d’aquesta línia amb un bus elèctric forma part de la iniciativa del Govern de descarbonització de la mobilitat
La línia de bus que connecta l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Bellaterra i el Parc de l'Alba serà coberta a partir de dilluns 12 de juny per un vehicle elèctric. Avui, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, l'alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Toni Segarra, acompanyats del president de l’EMD de Bellaterra, Ramon Andreu, del secretari de Mobilitat i infraestructures, Marc Sanglas, del conseller delegat de Moventis, Josep Maria Martí, i del rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, Javier Lafuente, han visitat l’estació de Bellaterra d’FGC coincidint amb la posada en servei d'aquest nou autobús elèctric.
L’autobús, operat per Moventis, té una llargada de 8,3 metres, capacitat per a 43 persones usuàries, és accessible i el seu consum és de 75 kWh per cada 100 km. La càrrega nocturna de les bateries es realitzarà a les cotxeres de l’empresa operadora i la seva autonomia és de 300 km.
La línia de Bellaterra-Parc de l’Alba té una demanda de 24.000 viatges anuals i afavoreix el desplaçament sostenible de les persones que treballen en aquest parc científic i tecnològic mitjançant l’ús del transport públic, en aquest cas amb la intermodalitat entre bus i tren. El servei també fa parada a la UAB.
En la presentació del nou bus, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha assenyalat que “millorem un servei de connexió d’un punt clau del país”, on es concentra el “coneixement, la recerca i la investigació”. El conseller ha recordat que la renovació del bus “forma part d’una estratègia” per electrificar i “fer més sostenibles” les set línies de bus que uneixen estacions d’FGC amb nuclis urbans i industrials, en una iniciativa que suposarà la reducció de l’emissió de 800 tones anuals d'emissions. Fernández ha reiterat el compromís amb el transport públic: “tot, a tot arreu i per tothom”, amb “tots els trens i totes les vies”, en referència a la demanda de la Generalitat per a la gestió integral del servei de Rodalies.
L'alcalde, Carlos Cordón, s'ha mostrat satisfet que el pla de descarbonització dels busos hagi arribat a Cerdanyola. Cordón ha assenyalat la importància de "millorar el transport públic i que aquest sigui més sostenible" i ha destacat la importància de la línia PA que connecta Bellaterra, Parc Alba i UAB. Per a l'alcalde de Cerdanyola "tenir aquest nou servei ens permet seguir treballant amb la Generalitat i amb altres agents estratègics d'aquest sector per millorar el transport públic de la resta de la ciutat i per a que en un futur els Ferrocarrils de la Generalitat puguin arribar al Parc de l'Alba".
Descarbonització de la mobilitat
El Departament de Territori, a través de la Direcció General de Transports i Mobilitat i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), està renovant amb autobusos elèctrics la flota de les set línies interurbanes que actualment connecten estacions d’FGC amb nuclis urbans i industrials propers. Seran les primeres set línies interurbanes 100% elèctriques de la Generalitat.
Aquesta és una iniciativa que respon a la política de descarbonització de la mobilitat que impulsa el Govern i que suposarà la reducció de l’emissió de 800 tones anuals de gasos amb efecte hivernacle a l’atmosfera. És una acció que contribueix a la millora de la qualitat de l’aire i també a la reducció de la contaminació acústica. Es tracta, de fet, d’una iniciativa inclosa en el Compromís d’Acció Climàtica del Govern i en l’Estratègia 10/30 d’FGC, d’acord amb l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.
Tornar al llistat de noticies