Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Converses LGTBI a través del cinema
Escola de Salut de Cerdanyola
Exposició 'Manuel Cano de Castro. Un noucentista esborrat '
ACTUALITAT
La Ciutat
L'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i Talent Factory posen en marxa per segon any aquest programa d’emprenedoria jove, que en aquesta edició comptarà amb la participació gairebé 500 estudiants de secundària de la ciutat
Després de l'èxit assolit l'any passat, aquest curs s'ha posat en marxa la segona edició del Cerdanyola Talent Factory, un projecte que promou, en format concurs d’idees, la cultura emprenedora entre l'alumnat de secundària. La iniciativa està creada i dirigida per Talent Factory i impulsada per l'Ajuntament de Cerdanyola, compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.
La nova edició es va presentar el dijous 11 de gener en un acte inicial en dos passis a l'Ateneu de Cerdanyola, on han assistit estudiants dels 10 centres educatius participants, professorat, empresaris i empresàries locals i representants de l'Ajuntament. L'alcalde, Carlos Cordón, va adreçar unes paraules als nois i noies, animant-los a participar i a donar el millor d’ells mateixos per crear nous i atractius projectes. Cordón també va agrair el treball de totes les persones que fan possible iniciatives com el Talent Factory, que promouen l’emprenedoria entre els joves.
L'acte de presentació va ser conduït pel presentador corporatiu i il·lusionista Jordi Nexus. A més, Joel Orteu i Berta Madueño, CEO i CFO de la startup Tattoox, van oferir una ponència motivadora dels joves explicant la seva experiència com a emprenedors.
Fases del programa
Durant aquest mes de gener, l'alumnat rebrà sessions formatives en els seus centres educatius aplicant el Business Model Canvas, un sistema amb el qual aprendran a validar les seves idees de negoci i detectar els punts d'innovació, de millora, sinergies, etc.
Posteriorment, els interessats a participar en el concurs hauran de formar equips de dues persones i presentar la seva idea de negoci. Una vegada avaluades les memòries inicials, se seleccionaran les 10 millors, que passaran a la fase de mentoratge, on comptaran amb el suport d'empresaris i d’empresàries locals per a desenvolupar la idea i elaborar el pla d'empresa. Finalment, els equips presentaran els seus projectes en una gala i un jurat professional seleccionarà els tres equips guanyadors d'aquesta segona edició del Cerdanyola Talent.
Els premis
El primer premi consisteix en un viatge de cinc dies a Silicon Valley (San Francisco), amb un programa de visites a les empreses més representatives de sectors innovadors com Google, Facebook o la Universitat de Standford, entre altres.
També es lliurarà un segon premi d’un tour emprenedor per Brussel·les per a visitar el Parlament Europeu, acceleradores d'empreses al B-Central, Finnova o el centre d'innovació de Microsoft.
Finalment, es concedirà un tercer premi, batejat com Barcelona Enterpreneur Day, que consisteix en un dia de visita als principals punts de l'ecosistema empresarial i emprenedor de Barcelona com el Pier1, DFactory i Supercomputer Center.
Mentors i Col·laboradors
Els mentors i mentores d'aquesta segona edició del Cerdanyola Talent Factory, que acompanyaran i ajudaran als estudiants aportant els seus coneixements i la seva experiència, venen de les empreses Natura Bissé, Sisquella Grup, Rosa Gres, Catalònia Fundació, Enchufing, Ercros, FR, Grassoler, Maranges o Trison Scent, entre d’altres.
El programa compta també amb el suport imprescindible de grans col·laboradors com Aigües de Barcelona, AMB, Acció de la Generalitat, la Diputació de Barcelona, Fundación Inserta (ONCE), Esade, la UAB, la UPC i la UPF, MWC o l'associació Cerdanyola Empresarial, entre molts altres.
Tornar al llistat de noticies