Policia Local

Si creieu que heu estat víctimes o testimoni d'un delicte:

  • Aviseu immediatament la Policia Local de Cerdanyola del Vallès al telèfon 936912000, el Cos de Mossos d'Esquadra o bé truqueu al telèfon d'emergència 112 (gratuït) per explicar el cas. També teniu l'opció d'apropar-vos a una comissaria per rebre-hi atenció.
  • Presenteu la denúncia el més aviat possible tan bon punt tingueu coneixement dels fets, encara que penseu que s'ha pogut produir fa hores o dies.
  • Faciliteu el major nombre de dades del fet i del presumpte autor o autora, així com la direcció i el mitjà de fugida emprat (vehicle, a peu, etc.), en el cas que s'escaigui.
  • Sempre cal informar a la policia del fet, encara que aquest no s'hagi consumat. D'aquesta manera es poden evitar altres delictes.
  • Si en el moment del fet hi ha algun testimoni, cal que li demaneu un telèfon de contacte perquè la policia pugui localitzar-lo i ampliar les dades sobre el cas.

 

Ampliem el servei de cita prèvia

Amb l'objectiu de reduir el temps d'espera a la comissaria i de garantir les mesures de prevenció recomanades per les autoritats sanitàries, la Policia Local de Cerdanyola el juny de 2020 va implementar el servei de cita prèvia opcional per denunciar determinats fets. Des de llavors es pot demanar cita prèvia de manera presencial o telefònica a dependències policials, i des del mes de maig de 2024 també al web de l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès

En el cas de denúncies per violència domèstica, violència de gènere, i els delictes contra la llibertat sexual no cal cita prèvia. Se us atendrà directament a la comissaria

Les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, podeu adreçar-vos a les nostres dependències per posar denúncies i per realitzar qualsevol actuació referida a l'activitat policial.

El servei de cita prèvia és complementari i no exclou la recollida de denúncia o els tràmits sense cita; la seva funció és ordenar i garantir temps d’espera el més curt possible per a determinats tràmits.

Per tant, recomanem que utilitzeu el servei de cita prèvia sempre que us sigui possible, però en qualsevol cas sempre us atendrem a comissaria.

La cita prèvia preferentment es demanarà per internet; no obstant, per aquelles persones que no disposin dels mitjans necessaris o bé prefereixin demanar-la de manera presencial es podran adreçar com sempre a comissaria (Plaça Sant Medir s/n) o trucar al telèfon 936912000.

En cas d'emergència truqueu al telèfon de comissaria 936912000 o al 112.

 

En el tràmit de sol·licitud de la seva cita, tingueu en compte els següents apartats:

  1. Reviseu les vostres dades i confirmeu la cita.
  2. Confirmeu la sol·licitud de la cita. 
  3. Consulteu la documentació que ha dur per fer la denúncia.

En el supòsit de tenir dubtes sobre el fet a denunciar o que aquest no aparegui entre les opcions per a demanar cita prèvia, truqueu o adreceu-vos directament a la comissaria.

Les denúncies per petits robatoris, robatoris en habitatges, establiments o vehicles, i pèrdua d'objectes es poden tramitar per internet. Al següent enllaç es poden realitzar denúncies per internet.

No obstant això, la denúncia per internet no es pot interposar si hi ha hagut violència física en les persones o si la víctima ha vist els autors o està en condicions d'identificar-los. Un cop feta la denúncia per internet haureu d'anar a signar-ne una còpia en un termini de 72 hores a comissaria. Recordeu que heu d'indicar la referència de la vostra denúncia a la comissaria.

Porteu un document d'identificació personal de qui fa la denúncia (DNI, NIE, Passaport o Permís de Conduir) sempre.

En els supòsits de pèrdua o sostracció dels documents esmentats anteriorment, es recomana portar qualsevol altre document diferent a l’extraviat que permeti identificar a la persona denunciant.

Cas de robatori /furt:

Una llista dels objectes sostrets amb el màxim de dades de cadascun (números de sèries i model de l'objecte, factures, etc.); si teniu fotografies que ajudin a identificar els objectes, dueu-les.

Si disposeu de càmeres de seguretat, aporteu els enregistraments.

Cas de sostracció de telèfons mòbils:

Lliureu a la policia la llista de trucades fetes a partir del robatori de l'aparell. També seria convenient que li facilitéssiu el número IMEI, que consta al mateix telèfon o a la capsa d'embalatge original.

Cas d'estafa bancària (amb targetes de crèdit / dèbit):

Extracte bancari amb detall de les operacions no realitzades ni autoritzades que es volen denunciar.

Cas de lesions:

Informe d'assistència mèdica facultativa.

Cas de robatori interior vehicle / danys:

Portar el vehicle a comissaria. En cas de no ser possible portar-lo, aportar les dades disponibles (fotografies, factura de reparació)

Ocupació d’immobles

Si han ocupat sense violència ni intimidació, contra la seva voluntat i sense la seva autorització, un immoble del qual és titular i que no sigui el domicili de ningú, tingui en compte a l’hora de denunciar els fets:

Aportar títol o document jurídic que acrediti la propietat de l’immoble o del pis.

Altres documents d’interès (informes d’alarma, d’empresa de seguretat, fotografies de danys ocasionats per les persones autores).

Estafes:

Documentació que acrediti l’estafa (justificants bancaris, correus electrònics, captures de pantalla, anuncis fraudulents, converses amb l’autor de l’estafa, direcció web del recurs online o també anomenada URL, etc.).

Amenaces

Documentació que acrediti l’amenaça (correus electrònics, missatges, fotografies, escrits, àudios, testimonis, etc.).

 

  • Fixeu-vos en les característiques dels delinqüents que després puguin facilitar-ne la descripció: aspecte físic, marques, tatuatges, cicatrius, idioma en què es comuniquen, etc.

  • En el cas que sigui possible, fixeu-vos en la direcció de fugida i els vehicles o mitjans utilitzats per fer-ho.

  • Si en el moment del robatori hi ha algun testimoni, cal que li demaneu un telèfon de contacte perquè la policia pugui localitzar-lo i ampliar les dades del fet.

  • No toqueu res, ja que en cas d'haver patit un robatori és freqüent que quedin indicis o restes que poden ser d'interès en la posterior investigació policial.

  • No manipuleu els objectes que hagin pogut tocar la persona autora o les persones autores del fet.

  • Si es tracta d'un maltractament i la persona maltractadora es troba al domicili, sortiu i busqueu refugi a casa d'un veí o veïna de confiança, o busqueu ajuda al carrer. Llavors truqueu al 112.

En l'àmbit de la violència masclista i domèstica:

  • La Policia Local de Cerdanyola seguim atenent les situacions de violència i treballem per assessorar, estar al costat de les víctimes i protegir-les.
  • Per posar denúncies davant de situació de violència masclista i/o domèstica i per situacions d'urgència podeu adreçar-vos la nostra comissaria, en qualsevol horari.
  • Per emergències, demanar auxili..., truqueu al telèfon 112.
  • No cal que sol·liciteu cita prèvia, adreceu-vos a comissaria i us atendran directament.
  • Els agents d'OAC són el grup de la Policia Local amb formació per recollir les denúncies d'àmbit penal presentades per la ciutadania i en concret també les de violència masclista i domèstica.

Us escoltaran i escriuran en un document els fets explicats (us prendran declaració).

Us informaran dels drets que teniu com víctima i us explicaran com funcionen les sol·licituds d’ordres de protecció.

Segons el nivell de risc que resulti de la teva declaració, s’establiran unes mesures de protecció policials provisionals.

Posteriorment, traspassaran el cas a la Unitat d'Atenció a la Víctima (UAVM) i realitzaran el seguiment del vostre cas.

  • La Unitat d'Atenció a la Víctima (UAVM), és el grup de la Policia Local de Cerdanyola amb formació especialitzada per realitzar atenció i seguiment a víctimes de violència masclista, domèstica i altres víctimes vulnerables.
  • El seguiment que realitzen consisteix en realitzar gestions dirigides a la vostra orientació, seguretat i al compliment de les mesures que l’autoritat judicial hagi pogut determinar.
  • Si teniu dubtes sobre la vostra situació, la Unitat d'Atenció a la Víctima (UAVM) us atendran i assessoraran sobre els drets i les accions que podeu emprendre, sobre els organismes on podeu acudir per exercir aquests drets, així com també us informaran sobre mesures d’autoprotecció.
  • Si s’escau, us derivaran als serveis especialitzats de la xarxa de recursos, i us faran un seguiment individualitzat.

Recomanació bàsica: cal denunciar la desaparició immediatament. No heu d'esperar 24 hores a fer-ho.

La denúncia es pot presentar a comissaria de la Policia Local de Cerdanyola (oberta les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any) o a qualsevol altra comissaria de la Policia de Catalunya. Heu de portar el vostre document d’identificació personal (DNI, passaport, NIE o permís de conduir) i fotografia recent de la persona desapareguda.

 

  • No toqueu res fins a l’arribada de la Policia Científica.

  • Un agent de policia científica us trucarà prèviament per valorar els fets i concretar l’hora per a una inspecció ocular.

  • En cap cas manipuleu els objectes deixats pels autors del robatori: eines, puntes de cigarreta, etc.

  • En cas que necessiteu tocar algun objecte, feu-ho amb guants i manipuleu-lo per les arestes per tal d’evitar esborrar possibles empremtes.

  • Cal que informeu.

Hi ha dos tipus de denúncies falses:

1. Aquelles que es motiven en l'atribució a terceres persones de fets, quan es coneix la falsedat d’aquesta atribució.

El Codi Penal estableix per aquest fet una pena multa de tres a vint-i-quatre mesos o de presó entre sis mesos i dos anys.

 

2. Aquelles on se simula ser responsable o víctima d’un fet delictiu. El Codi Penal estableix una multa d'entre sis i dotze mesos.

Les denúncies falses, a més, suposen el malbaratament del temps de persones i de recursos públics que es podrien dedicar a necessitats reals de la ciutadania