Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Empíric, Festival de Literatura i Ciència
25N Exposició 'Destí Igualtat'
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
XIII Tardor Solidària. Tots els mons al MAC
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Al Vallès, som gent de vinya'
Exposició Acció artística 'Senyals de diversitat' - Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI 2024
'Miratges contemporanis' de Roberta Marrero
Exposició 'I tu? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
ACTUALITAT
La Ciutat
En aquesta mostra, Carmen Espinosa, autora colombiana i resident al poble veí de Ripollet, parla del dol migratori, del desarrelament, i de tot allò que implica el viatge migratori, com ara el fet de guardar objectes per recordar allò que deixem i que ens fa sentir a prop dels éssers estimats que romanen a la distància.
La inauguració de l’exposició serà avui dilluns 12 de desembre a les 19 h a la Sala Elisa Arimany de la Biblioteca Central de Cerdanyola
Dins del marc de la Tardor Solidària, i fins al 29 de gener de 2023, es pot visitar a la Sala Elisa Arimany de la Biblioteca Central de Cerdanyola l’exposició Itineràncies de Carmen Espinosa. Una nova exposició que arriba a Cerdanyola de la mà de l’Associació d’Amics del Museu d’Art de Cerdanyola.
Nascuda l’any 1971 en les terres del riu Cauca, a Cali (Colòmbia), Carmen Espinosa es deixà endur pel mar fins a les riberes barcelonines del Besós, on hi resideix des de l’any 2002.
Precisament, el tema troncal del seu treball gira a l’entorn de la figura del desarrelament sorgit de la immigració. Un fet que no és aliè al de tantes i tantes famílies que acaben omplint la maleta de noms, sabors i flassades de bressol que, més tard, esdevindran un mantell de records. Una maleta de quotidianitat amb lligams de desarrelament.
El seu llenguatge va més enllà de la simple utilització de materials reciclats ja que, aquests, esdevenen un punt clau en la interpretació de l’obra. Així, trobem peces destacables com ara Mis nombres: noms de les persones del seu entorn amorosament elaborats amb embolcalls de dolços cosits amb trossos de cabells; Intermitencias: records brodats en els típics i alhora identitaris coladors de cafè colombians; i Arepa: que reafirma el caràcter d’identitat amb la utilització del blat de moro, ingredient principal de l’arepa, l’aliment de base de la cultura colombiana.
Mortaja és, probablement, l’obra que sintetitza tota la mostra. A partir d’embolcalls d’aliments de la seva terra compartits i consumits entre les seves amistats de Catalunya al llarg de dotze anys. Al revers, un mapa dels viatges realitzats entre Cali i Barcelona esdevé el nexe d’unió d’aquesta peça, a voltes manta, a voltes mortalla.
Qui som? D’on som? On som? Preguntes que, a partir de la falsa insignificança dels materials utilitzats, ens donen nocions d’identitat amb el regust de desarrelament que aquesta ens pot provocar.
Carmen Espinosa: “El desarrelament que mai acaba. Guardar i conservar, gairebé com un tresor, allò que ens apropa de manera intermitent i constant a les nostres arrels, i el cosir com a ritual d’emmenar i guarir les ferides que, irremeiablement, ens causen el temps i la distància...”
Fulletó de l'exposició Itineràncies
Tornar al llistat de noticies