Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Dia Internacional de les persones amb disCapacitat/Diversitat Funcional
25N Exposició 'Destí Igualtat'
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
XIII Tardor Solidària. Tots els mons al MAC
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Al Vallès, som gent de vinya'
Exposició Acció artística 'Senyals de diversitat' - Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI 2024
'Miratges contemporanis' de Roberta Marrero
Exposició 'I tu? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
ACTUALITAT
La Ciutat
La Generalitat de Catalunya va iniciar el passat 20 de desembre la campanya 'Reciclem bé. Separem bé' per a fomentar la correcta separació dels residus que la ciutadania genera, posant èmfasi en aquelles persones que llencen tots els residus al contenidor de resta o rebuig i que, per tant, no separen correctament. S’adreça a la ciutadania, però també a les empreses i a les institucions, per tal de fer una crida transversal que abasti a tots els àmbits de la societat.
En la major part dels sistemes de recollida de Catalunya, entren en joc els contenidors de superfície situats a la via pública i, en la major part d’aquests casos, el contenidor de resta o rebuig és de color gris. És el cas de Cerdanyola del Vallès. Per això, la campanya 'Reciclem bé. Separem bé' identifica majoritàriament aquesta fracció amb el color gris.
En aquest sentit, una de les idees centrals de la campanya és que el contenidor gris no és “el contenidor pels que no volen reciclar”. La major part dels residus que els ciutadans, les empreses i les institucions llencem al contenidor de la fracció resta, no han d’anar a aquest contenidor.
Degut a l’ús que la ciutadania dóna al contenidor de la fracció resta, aquest ha anat adquirint un significat al llarg dels anys que la campanya vol desmuntar. La campanya se centra en re-posicionar el contenidor de resta i situar-lo com el que és: un element més de la correcta separació en origen. A través dels missatges de la campanya, els ciutadans entendran que no reciclar ja no és una opció. Ara ja no existeix un contenidor pels que no volen reciclar.
Quan llencem al contenidor de resta residus que poden ser reciclats, no els estem gestionant correctament. Fer-ho d’aquesta manera és incorrecte i cal que “separem bé”. La campanya busca difondre una imatge negativa d’aquest contenidor per animar la ciutadania a llençar els residus al contenidor de la fracció corresponent, la qual cosa es tradueix en gestionar-los correctament.
Buscant la complicitat
La campanya busca transmetre el missatge en un to còmplice, establint una relació directa amb les persones, centrant-se en qui no recicla, i instant que comenci a fer-ho, donant per suposat que ara ja tothom sap separar.
Els fragments “Aquí hi ha una R de Rebuig. I s’hi llença allò que no es pot reciclar. No allò que et fa mandra reciclar” i “oi que no llences les restes del menjar al contenidor verd? No, és clar. Perquè al verd no hi van, oi? Seria absurd. Doncs tant absurd com llençar-les al gris, estimat” són alguns exemples del to que la campanya utilitza per arribar al públic objectiu.
“Reciclem bé. Separem bé.” la financen els Sistemes Integrats de Gestió Ecoembes i Ecovidrio, i l’Agència de Residus de Catalunya, i té un cost global d’uns 2 milions d’euros, IVA inclòs. Ecoembes és l’organització ambiental sense ànim de lucre que coordina el reciclatge dels envasos de plàstic, llaunes i brics (contenidor groc) i el paper i el cartró (contenidor blau) a tot l’Estat, i Ecovidrio és l'entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclatge dels residus d'envasos de vidre a tot l'Estat. La campanya inclourà espots de televisió, falques de ràdio, publicitat en mitjans impresos, cartells al carrer i difusió a través d’internet i xarxes socials.
Tornar al llistat de noticies