Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
25N Exposició 'Destí Igualtat'
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
XIII Tardor Solidària. Tots els mons al MAC
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Al Vallès, som gent de vinya'
Exposició Acció artística 'Senyals de diversitat' - Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI 2024
'Miratges contemporanis' de Roberta Marrero
Exposició 'I tu? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
ACTUALITAT
La Ciutat
Els municipis del Vallès Occidental i de l’Oriental es reuniren ahir divendres amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull, per tal d’iniciar l’elaboració del Pla de Mobilitat que ha de definir les infraestructures i els serveis de mobilitat que necessiten les dues comarques. L’objectiu és que aquest Pla estigui redactat a finals d’any i que es pugui fer l’aprovació inicial a principis de 2018 amb un horitzó 2026.
A la trobada celebrada a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental hi van assistir representants municipals dels més de 60 ajuntaments que sumen les dues comarques. La sessió va ser presidida pel conseller Rull, el president del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Ignasi Giménez i el president del Consell Comarcal del Vallès Oriental, David Ricart. També hi ha assistit el Secretari d’infraestructures i mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i el Director general d’infraestructures de mobilitat terrestre, Xavier Flores.
Segons va explicar el conseller Rull, en el context del pla metropolità de mobilitat, el Pla de mobilitat dels Vallesos es centrarà en tres objectius. D’una banda analitzar la mobilitat i com afecta a les diverses infraestructures ja planificades. En segon lloc abordar el transvasament global de passatgers i mercaderies: xarxa viaria, xarxa ferroviària, autobusos interurbans, intercanviadors, polítiques urbans d’aparcaments, tramvies, plataformes segregades d’autobusos... I en tercer lloc analitzar l’efecte d’intercanvi modal de mercaderies que pot suposar la posada en marxa del corredor del Mediterrani. En aquest punt cal destacar que pot suposar transvasar bona part del transport de mercaderies que ara s’efectua per carretera i que congestiona de manera considerable l’AP7/B30.
En tot moment es parla de dibuixar les infraestructures de mobilitat i els serveis de mobilitat. En aquest segon cas, es fa referència a que no només es vol concebre la infraestructura necessària sinó també quin transport públic ha de passar-hi: línies d’autobusos, carres segregats per autobusos, intermodalitat, etc.
La voluntat del departament de Territori és que sigui un document que permeti la concertació de la necessitat d’infraestructures i mobilitat que requereix el territori. Des del Departament de Territori van sol·licitar als consells comarcals dels Vallesos la creació de tres grups de treball per tal que en aquest procés hi puguin participar els diferents actors tant institucionals com de la societat civil. S’ha creat ja el comitè estratègic, el comitè social i el comitè tècnic. Arran de la creació d’aquests grups de treball s’han proposat una sèrie d’integrants de diferents àmbits: d’ajuntaments, dels consells comarcals, d’entitats, sindicats, cambres i d’altres.
Tornar al llistat de noticies