Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Dia Internacional de les persones amb disCapacitat/Diversitat Funcional
25N Exposició 'Destí Igualtat'
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
XIII Tardor Solidària. Tots els mons al MAC
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Al Vallès, som gent de vinya'
Exposició Acció artística 'Senyals de diversitat' - Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI 2024
'Miratges contemporanis' de Roberta Marrero
Exposició 'I tu? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
ACTUALITAT
La Ciutat
Els set municipis del Vallès Occidental per on passa l’R4 de Rodalies i que compten amb estacions s’han reunit avui al Consell Comarcal, junt amb el president i el vicepresident 3r de l’ens supramunicipal per abordar l’anunci del govern de la Generalitat d’encarregar a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) l’explotació del nou servei ferroviari entre Barcelona i l’Aeroport del Prat.
Els alcaldes i alcaldesses vallesans plantegen una opció més de connexió amb l’aeroport mitjançant el perllongament de la R4.
L'alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, ha participat a la reunió.
Els assistents han signat una carta que avui mateix s’ha fet arribar al conseller de Territori exposant la situació. En la carta s’expressa que “Volem deixar palès que hi ha sèrie de decisions que pel seu contingut, les implicacions o conseqüències futures o bé pel nombre de persones a les quals afecten, requereixen la recerca del màxim consens possible. I per afavorir aquest consens, la informació i consulta al territori i els seus alcaldes i alcaldesses com a representants legítims dels ciutadans i ciutadanes és imprescindible”.
En relació a la proposta vallesana de perllongar l’R4 fins l’aeroport, a la carta s’especifica: “La realització d’aquest nou servei a través de la R4 permetria connectar directament les ciutats del Vallès Occidental, comarca que compta amb gairebé un milió d’habitants, amb l’aeroport de Barcelona. A més, aquesta proposta oferiria altres avantatges per al conjunt dels ciutadans i ciutadanes dels territoris i de la regió metropolitana, per diverses raons: permetria un enllaç amb més freqüències a l’aeroport del Prat; oferiria una opció de transport millor connectada amb la resta de línies de Rodalies i de serveis ferroviaris; suposaria una solució més beneficiosa per al conjunt de la xarxa de rodalies, ja que no ocuparia nous solcs. Mentre que l’opció d’introduir una nova llançadora congestionaria més la xarxa actual i podria suposar la supressió d’altres serveis” (podeu consultar el contingut de la carta en el document adjunt).
El president del Consell Comarcal Ignasi Giménez ha anunciat que es demana al conseller de Territori, Damià Calvet, que pugui assistir en una propera sessió del Consell d’alcaldies del Vallès Occidental per tal de poder tractar aquesta qüestió. També ha anunciat que es presentaran al·legacions al Pla Especial del Mobilitat del Vallesos (PEMV) per tal que es reculli l’opció que defensen els alcaldes i alcaldesses vallesans. “Davant l’anunci fet per la conselleria i també davant altres anuncis, el que fem és sol·licitar una convocatòria del Consell d’alcaldies per poder traslladar al conseller que no estem d’acord amb qüestions que afecten la mobilitat, com la connexió amb l’aeroport , la Zona de Baixes Emissions o el canvi de tarifes del transport públic”, ha afirmat Giménez.
L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart ha afirmat que “volem reivindicar una postura conjunta. No som el pati del darrera de Barcelona. Ens està passant en altres qüestions com la ZBE o les tarifes de l’ATM i estem veient una visió molt centralista que volem combatre. Demanem al conseller que vingui al Consell d’alcaldies”.
L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha explicat que “davant la situació hem vist oportú fer front comú a la comarca per reivindicar un element que ja estava sobre la taula i que beneficiaria un milió de persones". Així mateix Farrés ha afirmat que "cal plantejar quin model de país volem. Si ens quedem amb un model antic de centralisme o apostem per vertebrar veritablement el país, anant mes enllà de Barcelona i el seu entorn mes immediat. I tot plegat ara que tenim una Barcelona saturada i on cal dotar la segona corona amb les infraestructures necessàries."
La línia R4 és perimetral i comunica el Penedès amb el Baix Llobregat, Barcelona, el Vallès Occidental i el Bages, essent la línia de Rodalies més llarga del servei de Barcelona, amb un total de 143 km i amb 40 estacions. Al Vallès Occidental passa per Montcada i Reixac, Cerdanyola del Vallès, Barberà del Vallès, Sabadell, Terrassa, Viladecavalls i Vacarisses. Un total de 7 municipis que acullen 14 estacions de la línia.
A la reunió d’avui hi han assistit el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez; el vicepresident tercer i conseller de Territori i transició ecològica, Carles Rodríguez; l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés; l’alcalde de Cerdanyola del Vallès, Carlos Cordón; l’alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos; el regidor de Barberà del Vallès, Carles Ortiz; la tinent d’alcalde de Terrassa; Lluïsa Melgares; la tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Vacarisses, Olga Serra i el regidor de mobilitat de Viladecavalls, Jordi Amiguet.
Carta al Conseller de Territori i Sostenibilitat
Tornar al llistat de noticies