Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Dia Internacional de les persones amb disCapacitat/Diversitat Funcional
25N Exposició 'Destí Igualtat'
25N Dia Internacional contra les Violències Masclistes
XIII Tardor Solidària. Tots els mons al MAC
Activitats i tallers Gent Gran Activa
Exposició 'Al Vallès, som gent de vinya'
Exposició Acció artística 'Senyals de diversitat' - Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI 2024
'Miratges contemporanis' de Roberta Marrero
Exposició 'I tu? Què has fet per la victòria? Cerdanyola, un lloc de refugi'
ACTUALITAT
La Ciutat
Segons l’informe ‘Estat i evolució de la segregació escolar a Catalunya 2020’ publicat per la Fundació Bofill, Cerdanyola ha passat de ser el segon municipi amb més segregació escolar per raó d’origen a ocupar el 23è lloc
Acabat el període de preinscripció escolar, els centres educatius de Cerdanyola han rebut 458 sol·licituds d’infants que l’any vinent han de cursar P3, la majoria d’elles s’han tramitat de forma telemàtica i només un percentatge reduït de forma presencial. La distribució de sol·licituds per centres ha estat: Bellaterra 48, Carles Buïgas 19, Collserola 25, La Sínia 53, Les Fontetes 9, Saltells 18, Sant Martí 17, Serraperera 37, Turó de Guiera 51, Xarau 31, Escaladei 18, FEDAC Cerdanyola 34, Montserrat 35 i Ramon Fuster 63
D’altra banda, les Escoles Bressol Municipal han cobert gairebé el 65% de les seves places, tot i que és possible que arribin preinscripcions fora de termini.
I pel que fa a les preinscripcions realitzades per a 1r d’ESO han estat 474 distribuïdes de la següent forma: Banús 125, Forat del Vent 83, Gorgs 84, Jaume Mimó 83, Pere Calders 64, Escaladei 5, Montserrat 9 i Ramon Fuster 16.
La segregació escolar millora a Cerdanyola
L’informe Estat i evolució de la segregació escolar a Catalunya 2020 per raó d’origen publicat per la Fundació Bofill fa uns dies, constata la millora en la distribució equitativa de l’alumnat entre els centres de la ciutat. Aquest estudi situa a Cerdanyola en el lloc 23, millorant així la segona posició que ocupava en el darrer realitzat per la Sindicatura de Greuges amb dades del curs 2013-2014. Tot i així, encara ara l’informe indica que 4 de cada 10 alumnes d’origen estranger a infantil/primària i 2 de cada 10 a secundària haurien de canviar de centre per tal que la distribució fos perfecta.
El regidor d’Educació, David González, indica que “la nostra ciutat, igual que la majoria dels municipis de la regió metropolitana, està encara en el grup dels 42 municipis amb molt alta segregació escolar per raó d’origen. Però l’informe assenyala que Cerdanyola està anant per bon camí”
Equitat digital d’infants i joves
L’Ajuntament ha dut a terme un operatiu per minimitzar l’escletxa digital en la situació actual que l’activitat es fa de forma telemàtica. David González explica que “en el moment en què es va fer públic que l’activitat lectiva dels centres educatius seria portada a terme de forma telemàtica, l’Ajuntament va planificar un operatiu específic per tal de minimitzar l’escletxa digital que aquest fet podia generar i intentar garantir al màxim l’equitat d’accés al dret bàsic a l’educació de tot l’alumnat de Cerdanyola”. El cost d’aquest operatiu ha estat de 24.030 euros
El material subministrat per l’Ajuntament va ser: 180 connexions a internet, 200 targetes SIM i 90 tauletes (60 d’aquestes de l’Escola Municipal La Sínia). El material va ser distribuït entre 157 domicilis i el va fer Creu Roja. A més, des del Departament d’Educació de la Generalitat també s’han facilitat 49 connectivitats i 42 tauletes.
Cerdanyola Educa es digitalitza
El Servei d’Educació ha treballat per posar a l’abast de professorat, alumnat i famílies recursos interessants per complementar l’activitat educativa a casa. L’actualitat de les propostes es pot consultar a http://educa.cerdanyola.cat/altres-recursos
La planificació de les activitats s’ha realitzat tenint presents les diferents etapes educatives i arribant al màxim d’àrees d’aprenentage, aportant important contingut a l’anomenat Cerdanyola Educa Confi(n)at.
Tornar al llistat de noticies