A través de l'exposició Vallès: fabricar passats, fabricar futurs, Cerdanyola del Vallès i el seu passat industrial i proletari es mostren en ple centre de Barcelona, a la Virreina Centre de la Imatge.
Cerdanyola del Vallès i el seu passat industrial es mostra en una exposició al centre de la imatge La Virreina

Fruit d’un complex procés de diàleg i cooperació entre quatre ajuntaments vallesans —Cerdanyola del Vallès, Ripollet, Sabadell i Terrassa—, aquesta proposta, que va arrencar el 2017, va anar mostrant les seves etapes evolutives des de formats ben diversos.
Així, entre els mesos de març i maig, el Museu d’Art de Cerdanyola va acollir, sota el títol Utopies, tres videoinstal·lacions precedides de la peça Work-in-progress, en paral·lel a altres instal·lacions i activitats a les altres poblacions.
Aquesta exposició és un projecte amb el qual Claudio Zulian recorre la memòria proletària de la comarca del Vallès, una zona històricament i políticament adscrita a l’anomenat «cinturó roig» de Barcelona.
Ara, el projecte sencer s'ha reunit a La Virreina Centre de la Imatge sota la forma d’un relat audiovisual amb set episodis —La fàbrica, La nena obrera, El viatge, Polígons, La torre, De nit construíem cases i Utopies— que configuren una mena de políptic on s’albira una certa història possible per a les noves imatges proletàries.
Vallès: fabricar passats, fabricar futurs
Fins al 29 d'agost
La Virreina Centre de la Imatge
Palau de la Virreina
La Rambla, 99
08002 Barcelona
T 933 161 000
lavirreinaci@bcn.cat
Horari:
De dimarts a diumenge
i festius, d'11 a 20h.
23 de setembre, obert