Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Cursos ‘Artíva’t - Ensona’t’ per a joves
Escola de Salut
Sala Estudi Nocturn
Exposició 'Plein Air, Capturant el Canvi' de María José Escuder
Convocatòria dels Premis Literaris 2025
1a Exposició de pessebres de Cerdanyola
Activitats i tallers Gent Gran Activa
ACTUALITAT
La Ciutat
L’inici de les obres d’ampliació del pont que connecta el nucli urbà de Cerdanyola amb la seva universitat, la UAB, i que creua l’AP-7 i la B-30 està previst al 2023
El pont de la UAB es transformarà després de la intervenció prevista i que desdoblarà la seva amplada passant dels actuals tres carrils per a tot tipus de vehicles amb voreres estretes, a disposar de dos carrils de circulació de vehicles, dos carrils segregats per al transport públic, una vorera amb una amplada suficient per al flux de vianants i un carril bici. A més, l’actual sortida de la B30 es canviarà i enlloc d’anar a parar al mateix pont, passarà per sota d’aquest i desembocarà directament a la rotonda de l’estació de la Renfe.
La regidora de Planificació Urbanística de l’Ajuntament, Eulàlia Mimó, destaca que es tracta d’un “pont amb molt de trànsit tant a nivell de vianants com de bicicletes, transport públic i vehicles particulars i fa anys que hem detectat mancances i que la mobilitat ha de millorar molt”.
L’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, destaca l’intens treball dels darrers tres anys per fer realitat aquest projecte “que és prioritari per a la ciutat”. Cordón també posa en valor “la bona feina dels agents estratègics del territori i de les administracions”, destacant la de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, clau “per tirar endavant part d’aquest projecte i moltes altres intervencions com ara les noves marquesines de Bus Metropolità, l’actuació al Parc del Turonet o el ressegellat de l’abocador de Can Plans”.
El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, destaca que la transformació del pont de la UAB és un exemple més del treball col·laboratiu entre administracions per aconseguir “encaixar a tot el territori metropolità una mobilitat molt més sostenible”. “En el procés actual de transició cap a una mobilitat sostenible, descarbonitzada i més saludable, la bicicleta té un paper fonamental i les infraestructures han de donar resposta a aquesta nova mobilitat. La infraestructura ciclista dona seguretat als usuaris de la bicicleta”, explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda. D’altra banda, “el nostre objectiu és que la quota modal d’usuaris de la bici creixi en aquests propers anys i arribi al 10% l’any 2030”, afegeix, recordant que ara està al voltant del 2%.
La vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori de la UAB, Carme Miralles, destaca que campus i nucli urbà requereixen de més i millors connexions i, en aquest sentit, defensa que el nou pont suposarà una actuació “de futur”, ja que no només serà per a cotxes, sinó també es planteja pensant en vianants, bicicleta i transport públic.
La licitació de les obres es farà aquest 2022 i l’actuació, que realitzarà el Consorci del Parc de l’Alba, s’espera que es pugui iniciar al 2023
Muntatge amb vista aèria del pont sobre la B-30 i AP-7
Roda de premsa intervenció pont UAB 1
Roda de premsa intervenció pont UAB 2
Roda de premsa intervenció pont UAB 3
Tornar al llistat de noticies