Una ciutat privilegiada. Universitària, acollidora, dinàmica, humana, amb més de 1.000 anys d'història
Totes les dades de la ciutat a disposició teva
AGENDA
Converses LGTBI a través del cinema
Concurs fotogràfic '50è Aplec de la Sardana a Cerdanyola'
Puja a l'escenari de la Festa Major
Somhistòria. Acció en lila
Dia Internacional de les Dones 2025
Escola de Salut de Cerdanyola
Exposició 'Manuel Cano de Castro. Un noucentista esborrat '
ACTUALITAT
La Ciutat
L’alcalde de la ciutat, Carlos Cordón, ha sol·licitat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que procedeixi a la declaració com a àrea de mercat d’habitatge tens la totalitat del territori municipal de Cerdanyola del Vallès
La inclusió del municipi com a àrea amb mercat d’habitatge de mercat tens té com a finalitat contenir i moderar el preu del lloguer en el municipi, garantint que el lloguer sigui a un preu accessible i sotmès a l’aplicació de l’índex de referència de preu del lloguer, que s’aplica als habitatges destinats a residència permanent.
Des del govern municipal es considera que cal anar més enllà respecte al tema de l’habitatge i concretament en el tema de lloguer, regulant no només el preu màxim del lloguer sinó que aquesta fixació del preu vagi acompanyada de mesures que permetin realment l’accés a l’habitatge. Tot i així es tracta d’un treball intens i llarg que ha de permetre modificar la normativa i/o ampliar-la.
El govern considera que aquest és un pas inicial, que ha de permetre la regulació dels preus de lloguer, atès que els actuals preus impedeixen l’accés de la majoria de les persones i/o unitats familiars, extrem que s’agreuja en el cas de vulnerabilitat econòmica.
Aquesta resolució haurà de ser ratificada pel Ple de la Corporació, que ja va aprovar una moció en la sessió de maig.
Tornar al llistat de noticies